Ugrás a fő tartalomra

A könyvek elmúlása

 Szomorú sorsa van a könyvtári könyveknek.




 Kezdjük talán ott, hogy a gyakorlatomat töltöm. A könyvtár meg éppen nagyban vonja ki az állományt - elhasznált, már nem használt kötetek százai kerülnek ki a rendszerből. Rengeteg újrakötött példány akad köztük, ezek borítója egységes, ha még menthető volt, rájuk ragasztották a kicsit "szőrös" tapintású kemény fedélre az eredetit, többségében csak a gerincen van feltüntetve a cím és a szerző - és ezekkel valaki valamikor küzdött, hogy új, használatra alkalmas kötést kapjanak, és lehet, hogy a kötészeten nyitották ki őket utoljára.
 És vannak azok, amik alig pár évesek, alig használtak, csak valaki rájuk borított egy bögre kávét-teát  és ha előtte nem volt kölcsönözve, hát most mehetnek zúzdába.
 Persze a jó állapotú könyveket lehet eladásra küldeni, száz forintért venni alig használt Ady összest valakinek tökre megérheti, most nem?
 Szívem szerint persze egyetlen darabot sem lehetne kidobni, de nincs itthon több száz kötetnek való helyem, azt a húszat sem tudom még hová rakni, amit sikeresen megmentettem valami csendes szentimentalizmusból, vagy azért, mert még antikvár jelleggel is tovább tudtam adni valakinek, aki örömét leli benne.
 Szívás könyvtárosnak lenni enyhe bibliofil hozzáállással, amikor úgy gumbancolják össze egy darab madzaggal a könyvkupacokat, életmunkákat, mint a reklámújságot papírgyűjtésre. 

Megjegyzések

  1. Mako20:02

    Ez annyira szomorú! Q_Q Én is legszívesebben az összeset befogadnám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Makoooo <3 Én is, ha lenne több tíz folyóméternyi helyem... vagy egy házam csak könyveknek... Vagy valami. De így Q_Q

      Törlés
  2. Ez olyan szomorú. :(
    Csináljunk házi könyvtárat! *elvetemült, és ha lesz egy saját háza, lesz könyvtárszobája* *úgy tesz, mintha a szobája felét nem könyvek lepnék el* Fér még arra polcra. *hoppá Susie már egy kupac alján van*
    Ha megint találsz valami finnet/északit, mentsd meg nekem~

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak azt remélem, hogy minél több eladásra szánt kötetet megvesznek.
      Csináljunk! *w* *ő sem fér a könyveitől* Ja, az íróasztal nem könyvespolcnak van kitalálva...?
      Asszem most angol-olasz-francia könyvek voltak leszedve, ki is néztem egy Forbidden american English-t, belenéztem és sírtam a röhögéstől: 93-ban adták ki, és ilyen tabu szavakat/kifejezéseket magyaráz meg, és a felét már úgy is hallottuk, a másik felétől meg már csak választékosabb lesz az ember. Hát. Remélem odajutok, hogy megszerezhessem xD

      Törlés

Megjegyzés küldése